هزینه ی تمام شده ی سازه ال اس اف LSf

مقایسه قیمت ال اس اف LSF با سازه بتنی

مقایسه قیمتی سازه ال اس اف LSF با دیگر سازه ها جهت روشن شدن مقایسه قیمتی در مورد سازه ال اس اف با دیگر سازه ها که استاندارد را رعایت میکنند در روش‌های پیش‌ساخته هزینه ما بین ۵۰ تا ۶۰ درصد كاهش می‌یاید و لذا اثر چشم‌گیری بر قیمت نهایی ساختمان خواهد گذاشت.

صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی به گواهی آمار و ارقام، از لحاظ سرمایه و حجم نیروی انسانی درگیر، بزرگترین صنعت در كشور میباشد. رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا، نیاز به كاهش زمان تحویل پروژه های عمرانی و كاهش زمان برگشت سرمایه سرمایه گذاران و عواملی از این قبیل باعث شده اند تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه های سنتی صنعت ساختمان روزبه روز بیشتر شود.

صنعت ساختمان در جهان در حدود صد تا صدوده سال قدمت دارد و شروع آن به زمانی برمیگردد كه اولین تیرهای بتونی به صورت T شكل، تولید صنعتی شده و قطعات بتونی با اشكال مختلف در مقیاس صنعتی تولید شد.

اگر تكنولوژی ساختمان را به معنی وارد شدن صنعت در ساختمانسازی بگیریم، از حدود سال۴۷ تكنولوژی ساختمان وارد ایران شد و اوج آن زمانی بود كه ساختمانسازی به صورت شهركسازی در بعضی از شهرهای بزرگ مثل اصفهان (مجتمع ذوب آهن)، اهواز، تبریز، تهران و برخی دیگر از شهرها شروع شد. این صنعت بیشتر از كشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند، انگلیس و فنلاند به ایران وارد شد.

سازه ال اس اف

قیمت ال اس اف lsf

به طور میانگین در یک ساختمان دو طبقه با ارتفاع کل ۶ الی ۶.۵ متر(سقف تخت یا شیروانی یا کتیبه ای و با بزرگترین دهنه ی ۵ الی ۶ متر) به ازای هر متر مربع زیر بنا حدود ۳۰ کیلو گرم ورق گالوانیزه مصرف میشه که اگر قیمت هر کیلو گرم ورق گالوانیزه رابا هزینه ی نورد ۵۸۰۰۰ تومان در نظر بگیریم هزینه های سازه ال اس اف به شرح زیر می باشد.

هزینه های هر متر مربع سازه ال اس اف LSF در سال 1402 چیزی بین 2.800 میلیون تومان تا 3.500 میلیون تومان می باشد.

لازم به ذکر است اگر بخواهیم سازه ال اس اف را با سازه بتنی و یا سازه فلزی مقایسه بکنیم باید به این موارد اشاره کنیم که:
۱-در یک سازه ال اس اف تمام دیوارهای اصلی و حتی تیغه های پارتیشن همزمان با نصب سازه اجرا خواهد شد.
۲-در سازه ال اس اف تمام قاب و فریم های در و پنجره انجام خواهد شد .
۳- در سازه ال اس اف بر خلاف سازه بتنی دیگر نیازی به اجرا ی وال پست نیست.
۴- و مهم تر از همه ی این موارد این است که در سازه ال اس اف بعد از چندین سال استفاده میتوان همان ساختمان را با کمترین خسارت جابه جا کرد ویا در صورت تغییرچیدمان و پلان معماری از قطعات گالوانیزه موجود استفاده نمود.

سازه lsf

سازه ال اس اف lsf چیست؟

ساختار اسکلت فلزی سبک ال اس اف (LSF) یا همان سازه ال اس اف یک سیستم ساختمانی سبک است که بر اساس افزایش تعداد اجزای باربر سیستم باربری سازه را امکان پذیر می‌سازد. اساس کار در سیستم LFS توسط عناصر گل میخ ها و مسیرها شکل گرفته و اسکلت اصلی سازه ترکیبی از اجزای فولاد گالوانیزه نورد سرد شکل گرفته است. از پروفیل های C ، U و Z در این سیستم استفاده می شود که توسط پیچ و مهره یا پیچ های سر ویفر (خود حفاری) بهم متصل می‌شوند.

سازه ال اس اف (LSF) مدلی از سازه های سبک وزن بوده که قابلیت کاهش وزن پایه های ساختمان به همراه اضافه کردن بلندای ساختمان را دارند. سازه های ال اس اف (LSF) از استیل های کم وزن ساخته می‌شوند. این سازه ها با ارائه راهکار های کارآمد و مقرون به صرفه، به راحتی هر چه تمام تر در کنار ساختمان های قدیمی قرار می‌گیرند و با هر نوع مصالح و دکوراسیونی مطابقت دارند. و به عنوان یک نکته مهم این سازه‌ها زمان خیلی کمی را جهت نصب و اجرای ساختمان صرف می‌نمایند.